dag 17 Nenzing - Tosens 65 km - Reisverslag uit Ried im Innkreis, Oostenrijk van Egbert en Ulla Bomhof - WaarBenJij.nu dag 17 Nenzing - Tosens 65 km - Reisverslag uit Ried im Innkreis, Oostenrijk van Egbert en Ulla Bomhof - WaarBenJij.nu

dag 17 Nenzing - Tosens 65 km

Door: Egbert

Blijf op de hoogte en volg Egbert en Ulla

27 Mei 2015 | Oostenrijk, Ried im Innkreis

Onze reis naar Rome vordert gestaag. Wij willen de vele volgers van ons reisdagboek heel hartelijk danken voor de vele leuke reacties.
Hartstikke leuk!!!
We wilden vanmorgen op tijd vertrekken om zeker op tijd in Bludenz op het station te zijn. De trein naar Sankt Anton vertrok om 10.29. In drie kwartier fietsen waren we er al. Terwijl we stonden te wachten kwam er nog een stel uit Noord Holland en een man uit 's Heerenberg ook op weg naar Rome.We zijn maar in de restauratiewagen gaan zitten en een lekker kopje koffie gedronken.Het uitzicht vanuit de trein was prachtig. Na ruim een half uur waren we al weer in Sankt Anton dat ligt op een hoogte van 1400 meter. Buiten was het behoorlijk koud. Dikke jas en handschoenen aan. Na enig zoeken de route weer gevonden. Het was de een fantastische afdaling van ongeveer 25 km door een schitterend berglandschap. Na Landeck gaat de route verder door het Inndal richting de Reschenpas. Wat is het een heerlijk gevoel om op je fiets door zo'n landschap te kunnen fietsen. In Toesens weer een prima onderkomen gevonden. Inmiddels scheen de zon weer volop en kregen we van de gastvrouw eerst nog een lekker biertje aangeboden. Kon zij in de tussentijd onze kamer even in orde maken. De gastvrouw vertelde ons dat het een week geleden nog had gesneeuwd.
Al met al weer een prachtige fietsdag en lekker weer.
Morgen naar Italie!

• 27 Mei 2015 - 22:17

Timo En Maike:

Zijn jullie al bijna in Italië! Wauw dat gaat snel zeg, ga zo door!

• 28 Mei 2015 - 07:03

Leendert En Hermien:

Jullie zijn verder dan wij! Wij gaan vandaag met de trein naar Landeck, ook om half elf. Wij blijven nog even in Landeck om daar nog wat rond te snuffelen.
    Het stel uit Noord-Holland, heten zij toevallig Wim en Josě? Volgens mij hebben wij die man uit 's-Heerenberg ook ontmoet. Hij reist alleen, zijn maatje, wel meegegaan naar Santiago, wilde of kon niet mee, begrepen wij! Als jullie zo doorgaan en wij blijven overal een beetje snuffelen, dan blijven jullie ons voor, denk ik! In dat geval, waarschuw de Paus dan dat wij binnenkort ook aankomen, Kan hij zijn beste tabbert aantrekken!

• 28 Mei 2015 - 13:57

Dick En Willemien:

we kunnen beamen dat het daar ook heel mooi is we hebben in ried vele vacanties doorgebracht en vele rondjes rechensee gefietst (zonder zware tassen)nu maar langzaam dalen in italie,jullie mogen wel een extra rugtas aanschaffen om alle indrukken mee te torsen geniet ter plaatse wij eveneens op afstand
    groetjes dick/willemien.

• 28 Mei 2015 - 13:57

Rieje Van Der Veen:

Het gaat wel heel hard met jullie,wat goed om handschoenen mee te nemen,je hebt je goed voorbereid.bij ons steeds harde regen buien .groetjes

Egbert en Ulla

Wij zijn Egbert en Ulla Bomhof en wonen in het mooie Sallandse Heino. Wij houden van fietsen en wandelen. Afgelopen jaar kregen we het idee om een fietstocht naar Rome te maken. We zijn de afgelopen maanden al druk bezig met de voorbereiding. We zijn wel wat gewend maar zo lang en ver in nieuw voor ons.

Actief sinds 14 April 2015