dag 16 Kressbronn - Nenzing (A) 81 km - Reisverslag uit Nenzing, Oostenrijk van Egbert en Ulla Bomhof - WaarBenJij.nu dag 16 Kressbronn - Nenzing (A) 81 km - Reisverslag uit Nenzing, Oostenrijk van Egbert en Ulla Bomhof - WaarBenJij.nu

dag 16 Kressbronn - Nenzing (A) 81 km

Door: Egbert

Blijf op de hoogte en volg Egbert en Ulla

26 Mei 2015 | Oostenrijk, Nenzing

We hadden weer een prima onderkomen Gaestehaus "Rebstock" Het regent vanmorgen. De regenjas aan en maar weer op de fiets richting Oostenrijk. In Lindau nog een tijdje staan schuilen. Hier werden we aangesproken door een man die vroeg waar wij toch naar toe gingen met de volgepakte fietsen. Rome,hij schudde toen zijn hoofd. Nog een hele tijd gezellig staan kletsen. Dan maar weer door naar Bregenz. Hier begon het echt te plenzen. Snel een schuilplek gezocht in een mooi restaurant en een lekkere bak thee gedronken. Tegen de middag werd het gelukkig weer droog. Eerst naar het station om alvast een plek te reserveren voor de treinrit van morgen van Bludenz naar Sant Anton.Vanaf Bregenz zo'n 40 km langs de Rijn gefietst. Hier is de Rijn ook de grens tussen Oostenrijk en Zwitserland. Al spoedig zagen we links en rechts van ons de nog met sneeuw bedekte bergen. Best wel indrukwekkend. Bij Feldkirch hebben we de Rijn verlaten en ging de route verder langs de Ill. Wat een bruisende rivier! Een geweldige belevenis om door zo'n landschap te fietsen. Het werd alsmaar donkerder en het begon weer te regenen. 10 km voor Bludenz hebben we in Nenzing een prima slaapplek gevonden bij een alleraardigste vrouw. We zijn de deur niet meer uitgegaan vanwege de regen. We hebben het brood maar gegeten wat we in Bregenz al hadden gekocht.
Al met al zijn we vandaag toch weer lekker opgeschoten

• 27 Mei 2015 - 21:04

Thijs, Karine, Joep En Guusje:

Egbert en Ulla,

Wat ontzettend leuk om jullie verslagen te lezen!
    Namens Joep ontzettend bedankt voor jullie lieve verjaardagskaart, hij was helemaal blij!
    Wij wensen jullie nog heel veel succes en plezier de aankomende weken.

Thijs, Karine, Joep en Guusje

• 27 Mei 2015 - 21:23

John En Truus Jansen:

Hallo Egbert en Ulla,
    We volgen met veel belangstelling jullie dagelijkse verrichtingen. Geniet er lekker van, want jullie maken de reis van jullie leven. Nog heel veel succes de komende dagen.

Groetjes John en Truus

Egbert en Ulla

Wij zijn Egbert en Ulla Bomhof en wonen in het mooie Sallandse Heino. Wij houden van fietsen en wandelen. Afgelopen jaar kregen we het idee om een fietstocht naar Rome te maken. We zijn de afgelopen maanden al druk bezig met de voorbereiding. We zijn wel wat gewend maar zo lang en ver in nieuw voor ons.

Actief sinds 14 April 2015