dag 35 Rome - Reisverslag uit Rome, Italië van Egbert en Ulla Bomhof - WaarBenJij.nu dag 35 Rome - Reisverslag uit Rome, Italië van Egbert en Ulla Bomhof - WaarBenJij.nu

dag 35 Rome

Door: Egbert

Blijf op de hoogte en volg Egbert en Ulla

15 Juni 2015 | Italië, Rome

Na een ontbijtje bij de buren, cappocino en een croissant, naar het station en de metro genomen naar het Vaticaan. Daar wat rondgekeken en om 10 uur zijn we naar de Friezenkerk gegaan vlak naast het St. Pieterplein. Wij kregen eerst uitgebreid informatie over de geschiedenis van deze kerk. Dit is een kerk waar elke zondag een dienst in het nederlands wordt gehouden en tevens het centrum is van nederlandse katholieken in Rome. Op het einde van de dienst werd een echtpaar naar voren geroepen die ook naar Rome zijn gefietst. Na de vraag of er nog meer aanwezigen waren die deze tocht hadden volbracht zijn wij samen met nog een man uit 'sHeerenberg ook naar voren gegaan. Ook wij kregen een oorkonde voor het volbrengen van deze tocht op de fiets. Ze waren al gebeld door de vrouw die we 3 dagen geleden hadden ontmoet bij een tankstation in Narni. Toen het slotlied gezongen werd, een vers uit het Wilhelmus gaat er wel iets door je heen. Na de dienst was er nog gezamenlijk koffie drinken en met diverse mensen een praatje gemaakt. Ook werden onze oorkondes ingevuld. Om 12 uur weer naar buiten en daar kregen we nog de zegen van de paus. Het plein was inmiddels helemaal volgestroomd. Na de middag een lange wandeling gemaakt en heel veel van de oudheid van Rome gezien. In een achteraf straatje gezellig op een terrasje gegeten en een fles wijn meegenomen naar het hotel.
Morgen eerst de terugreis regelen en veel oudheden bezichtigen.

• 15 Juni 2015 - 22:45

Rietje Van Der Veen:

Wel heel apart in de Friezenkerk,dan voel je je wel even speciaal .blijf genieten van dat mooie Rome

• 16 Juni 2015 - 12:06

Joh/Di:

Gefeliciteerd met het volbrengen van jullie fietsmarathon. Ontzettend veel respect. Maak er nog maar een paar leuke dagen van om lekker na te genieten.

• 16 Juni 2015 - 14:03

Tonny Overgoor:

Hallo Ulla en Egbert,

Geweldig gefeliciteerd met het volbrengen van jullie fietstocht.
    Met name vijftien juni 2015 zal wel voor eeuwig in jullie geheugen blijven. De zegen van de paus!
    Ook de oorkonde, is en blijft een leuke herinnering.

Een fijne vakantie nog, en een goede terugreis.

Groetjes Ben en Tonny

Egbert en Ulla

Wij zijn Egbert en Ulla Bomhof en wonen in het mooie Sallandse Heino. Wij houden van fietsen en wandelen. Afgelopen jaar kregen we het idee om een fietstocht naar Rome te maken. We zijn de afgelopen maanden al druk bezig met de voorbereiding. We zijn wel wat gewend maar zo lang en ver in nieuw voor ons.

Actief sinds 14 April 2015