dag 11 Heilsheim - Weil der Stadt 68 km - Reisverslag uit Weil der Stadt, Duitsland van Egbert en Ulla Bomhof - WaarBenJij.nu dag 11 Heilsheim - Weil der Stadt 68 km - Reisverslag uit Weil der Stadt, Duitsland van Egbert en Ulla Bomhof - WaarBenJij.nu

dag 11 Heilsheim - Weil der Stadt 68 km

Door: Egbert

Blijf op de hoogte en volg Egbert en Ulla

21 Mei 2015 | Duitsland, Weil der Stadt

Vanmorgen bij het opstaan scheen de zon al weer. Wij bhadden ons voorgenomen om het vandaag eens wat rustig aan te doen. Ontbijten, spullen pakken en de route weer opgepakt. Het was nog behoorlijk fris mar het zonnetje en een lekkere wind maakte het heel aangenaam om te fietsen. Vanaf vandaag is er niets meer vlak. Dat hebben we goed gemerkt. Veel beklimmingen van 4 tot 11%. De route was vandaag weer prachtig. Zeer afwisselend met af en toe fraaie vergezichten. In Bretten onze eerste stop. Een heel mooi oud stadje met veel vakwerkhuizen. Daarna verder naar Pforzheim. Een drukke stad waar wij niets bijzonders vonden. Door een baustelle nog verkeerd gefietst wat ons weer enkele km extra opleverd. Verder naar ons einddoel voor vandaag Weil der Stadt. Een fraai oud stadje. In het centrum op een terras troffen we nog een echtpaar uit Capelle aan de Ijssel. Zij waren ook onderweg naar Rome. Samen een lekker biertje gedronken en de nodige verhalen uitgewisseld. Erg gezellig. Nu nog op zoek naar een overnachting. Met 1 belletje was het geregeld. Er werg voor ons een heerlijk streekgerecht klaar gemaakt. Maultaschen, wat een typisch Schwaebisch gerecht.
groetjes en tot morgen

• 21 Mei 2015 - 21:58

Sanne:

Hoii Ulla en Egbert!
    Klinkt niet alsof dit een rustig aan dagje was☺. Het klinkt allemaal heerlijk! Nu al een week onderweg! Tijd gaat snel. Nog niet tijd voor een fietsvrij dagje? Succes maar weer morgen!

Groetjes San & Jan

• 21 Mei 2015 - 22:19

Erna:

Hallo Egbert en Ulla.
    Van de buurman jullie "volgordes" gekregen dus dat heb ik maar eens even bekeken.
    Het klinkt allemaal goed. Volop genieten als ik dat zo lees.
    Maar fietsen jullie niet te hard want anders zijn jullie veel te vroeg over.....
    Geniet van al het moois wat jullie onderweg tegen komen. Groeten uit een vandaag redelijk zonnig Heino!!

• 21 Mei 2015 - 22:21

Erna:

"volgadres" moet het zijn.

• 21 Mei 2015 - 22:31

Dejo:

hahaha rustig aan. Fijn dat het weer goed is. Wanneer een echte rustdag????? toi toi toi

• 22 Mei 2015 - 08:30

Dineke En Jan:

Hallo Egbert en Ulla

Leuk dat we jullie kunnen volgen en dat het allemaal zo voorspoedig loopt.
    Nog veel fiets plezier.

• 22 Mei 2015 - 08:52

Rietje Van Der Veen:

Alweer een dag verder voor je het weet ben je weer thuis .Maar nu het niet meer zo vlak is zal het wel niet zo hard meer gaan.heel knap toi toi

• 23 Mei 2015 - 09:48

Rietje Van Der Veen:

Egbert en Ula van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag maak er een mooie dag van groetjes

• 23 Mei 2015 - 22:21

Leendert En Hermien:

Beste Egbert en Ulla,
    Leuk dat wij jullie ook nog in Tübingen hebben gezien. Het zal wel haasje over worden! Deze ervaring hadden we ook tijdens onze fietsreis naar Santiago! Ik ben benieuwd wanneer wij elkaar weer zullen zien. We zitten nu (23 mei) in Sigmaringen. Het was van Mörringen naar Sigmaringen een stevige klim in het begin, maar de verdere tocht was prachtig!
    Oh ja, we wonen niet in Capelle, maar Krimpen aan den IJssel. Een detail, weliswaar, maar leuk om te weten, toch?

• 24 Mei 2015 - 01:54

Waltraud &Theo:

Hallo Ulla und Egbert, Pfinsten 2015 wird für euch in besonderer Erinnerung bleiben,denn so eine Tour macht man nicht jedes Jahr.Ihr habt sicher schon viel gesehen.Was machen die Beine und der Po? Seit ihr schon am Bodensee angekommen ? Dort verweilt ihr bestimmt länger.L.G.

• 24 Mei 2015 - 11:27

Tiemen:

Ha Egbert en Ulla,
    Zeer mooie trip lijkt me, en jullie zijn goed onderweg! Succes met de aankomende klimmetjes, het zal er vast niet vlakker op worden...
    Gr. Tiemen