dag 21 Auer - Ravereto 76 km - Reisverslag uit Rovereto, Italië van Egbert en Ulla Bomhof - WaarBenJij.nu dag 21 Auer - Ravereto 76 km - Reisverslag uit Rovereto, Italië van Egbert en Ulla Bomhof - WaarBenJij.nu

dag 21 Auer - Ravereto 76 km

Door: Egbert

Blijf op de hoogte en volg Egbert en Ulla

01 Juni 2015 | Italië, Rovereto

We hebben vanmorgen eerst mar lekker rustig aangedaan. Om 10 uur zijn we weer vertrokken. Vandaag de hele dag langs de Adige (Etsch) gefietst
Dit gedeelte is helemaal gekanaliseerd met aan weerszijden hoge dinken. Wel een beetje eentonig. Na 20 km hebben we het dorpje Salurn nog bezocht. Hier houd zo ongeveer het duitse taalgebied op. Dan nu maar verder op z'n italiaans. De hele route is weer voorzien van een prachtig vrijliggend fietspad. Het was er dan ook erg druk met wielrenners. In Lavis kwamen we een eenzame wandelaar achterop. Het was een man uit Emmen die in zijn eentje naar Rome wandelt. Een hele tijd met de man staan praten. Naar Santiago vond hij toch een mooiere route. Later werd de lucht steeds dreigender. We zagen een afdak dus maar snel even schuilen. Bleek dat we op een zigeunerkamp stonden. In een mum van tijd allerlei mensen om ons heen. Nieuwsgierig als ze waren waar we vandaan kwamen en waar we heen gingen. Het werd gelukkig snel weer droog dus maar weer verder. In Rovereto de jeugdherberg opgezocht. Gelukkig was er nog plek. Snel gedoucht en het stadje nog even in om wat te eten.

• 01 Juni 2015 - 21:23

Rietje Van Der Veen :

Toch goed dat jullie op Italiaanse les zijn geweest .Jullie genieten maar wij genieten ook echt wel mee .Mooi dat je steeds Nederlanders tegen komt om even te horen wat zei doen groetjes maar weer ,en blijf genieten

• 01 Juni 2015 - 22:07

Dejo Lute:

Geweldig. Zo maak je van alles mee

Egbert en Ulla

Wij zijn Egbert en Ulla Bomhof en wonen in het mooie Sallandse Heino. Wij houden van fietsen en wandelen. Afgelopen jaar kregen we het idee om een fietstocht naar Rome te maken. We zijn de afgelopen maanden al druk bezig met de voorbereiding. We zijn wel wat gewend maar zo lang en ver in nieuw voor ons.

Actief sinds 14 April 2015