dag 32 Assisi - Narni Scalo 84 km - Reisverslag uit Narni Scalo, Italië van Egbert en Ulla Bomhof - WaarBenJij.nu dag 32 Assisi - Narni Scalo 84 km - Reisverslag uit Narni Scalo, Italië van Egbert en Ulla Bomhof - WaarBenJij.nu

dag 32 Assisi - Narni Scalo 84 km

Door: Egbert

Blijf op de hoogte en volg Egbert en Ulla

11 Juni 2015 | Italië, Narni Scalo

Zo moeilijk en zwaar het gisteren was ons hotel te vinden zo makkelijk konden we vandaag uit de stad vertrekken. Alsmaar omlaag. Om kwart over 8 al op de fiets onder een stralend blauwe lucht. Het eerste gedeelte ging vandaag over heel rustige weggetjes door de vallei van Umbrie. Na ruim 20 km begon het alsmaar weer te stijgen. Vandaag in totaal 23 km geklommen afgewisseld met heerlijke afdalingen. We beginnen al echte klimgeiten te worden. In Bastardo een lekkere capocino gedronken met een lekkere gevulde croissant erbij. Ook nog boodschappen gedaan voor de lunch. In Massa Martana een mooie plek gevonden in een parkje onder een grote boom en bij een fontein. Op een ander bankje kwam nog een nederlands echtpaar zitten. We gaan maar weer verder om alsmaar te genieten van de prachtige omgeving met heel veel groen en de sublieme vergezichten. Dit is iedere dag weer volop genieten. In de loop van de middag wordt het steeds meer bewolkt en stak er een heerlijke wind op maar gelukkig bleef het droog. Nog een flink stuk doorgefietst. We hadden al een hotel ophet oog in Narni. Bij een tankstation gevraagd om een plattegrond maar die hadden ze niet. Komt er een man bij me en verteld dat zijn vrouw die nog in de auto zit nederlandse is. Ik er naar toe en een leuk gesprek volgt. Ze geeft ons een folder van de Friezenkerk in Rome waar zij 1 dag in de week vrijwilligster is. We zouden maar achter hen aanrijden naar het hotel. Daar nog weer een tijdje staan praten. Zij woont al 40 jaar in Italie. We hebben weer een prima kamer voor de komende nacht.
Nog 80 km naar Rome!!!

• 11 Juni 2015 - 19:17

Fgé En Alberdien.:

Hoi,hoi,

Wat zijn jullie in een snel tempo naar Rome gefietst!
    Morgen komen jullie aan?
    Ik dacht dat jullie er rond de 25e zouden zijn.
    Blijven jullie er nu langer?

Geniet van jullie laatste fietstocht morgen en van de tijd IN ROME!

Groetjes uit een heel zonnig Heino, Gé en Alberdien.

• 11 Juni 2015 - 20:03

Dejo:

Klinkt gewekdig. KANJERS. Nog een klein stukkie

• 11 Juni 2015 - 21:17

Richard Zonnebeld :

Dag Egbert en Ulla,

Jullie halen mij weer bijna in. Tot morgen in Rome....
    Veel plezier onderweg.

Gr. Richard

• 11 Juni 2015 - 21:34

Dick-willemien:

Stoere fietsers,,goede. Laatste etappe en een fijn verblijf inrome vandaag in de dom van wurzburg een kaarsje opgestken op jullie finale
    Tot ziens in heino.d/w.

• 12 Juni 2015 - 18:05

Leendert En Hermien:

Jullie doen het ook rustig aan. Wij zitten nog niet eens zo ver achter jullie. Wij zitten op dit moment in Pennabillie. Het valt ons op, dat jullie vanaf Auer dezelfde trajecten hebben gereden als wij. Prachtige steden, vind je niet? We lezen dat jullie ook zo genieten!
    Wij willen Assisi - Rome in drie etappes doen!
    Vooral een veilige reis, het laatsfe stuk!