dag 31 Citta di Castillo - Assisi 77 km - Reisverslag uit Assisi, Italië van Egbert en Ulla Bomhof - WaarBenJij.nu dag 31 Citta di Castillo - Assisi 77 km - Reisverslag uit Assisi, Italië van Egbert en Ulla Bomhof - WaarBenJij.nu

dag 31 Citta di Castillo - Assisi 77 km

Door: Egbert

Blijf op de hoogte en volg Egbert en Ulla

10 Juni 2015 | Italië, Assisi

Het was vanmorgen bij vertrek heerlijk fris weer met een lekker zonnetje. De regenbui van gisteravind heeft voor een lekkere afkoeling gezorgd. We zijn eerst nog door het stadje gefietst. Het ziet er allemaal zo echt italiaans uit. Hoge huizen met heel smalle straatjes. Her en der zitten 'morgens de eerste mensen al op het terras koffie drinken en de krant lezen. De route weer gevonden en richting Assisi. Na enkele km's zagen we voor het eerst de Tiber. De omgeving ziet er in het ochtend zonnetje weer geweldig uit. Je raakt hier niet uitgekeken. De eerste 20 km rijden we langs een vrij drukke weg maar dat ging prima. Daarna zo'n 20 op een heel rustige maar erg mooie binnenweg met veel bos en de nodige schaduwplekken. We krijgen al wel steedsmeer klimmetjes en ook mooie afdalingen. De laatste 30 km worden al weer behoorlijk zwaar aangezien het ook al erg warm begint te worden. In een dorpje een lekkere koude cola gedronken op een terrasje. Zitten wel 10 oudere mannen uit het dorp te kaarten en luid te discuseren. Wezijn om half vier vlak bij Assisi. Hier hadden we gisteravond via internet al een kamer geboekt. De stad ligt prachtig op een berghelling. Is van ver al te zien. Wij moeten nog wel helemaal naar boven. Stukjes fietsen en veel lopen. Nat van het zweet komen we eindelijk boven. Hotel zoeken, blijkt die aan de andere kant van de stad. Via parkeergarages, liften en veel smalle en steile straatjes komen we eindelijk bij het hotel. Opgefrist en nog een bezoek gebracht aan de kathedraal van de heilige Franciscus. Een imposant bouwwerk! Daarna nog lekker gegeten en op tijd rusten.
Assisi is zeker een bezoek waard maar niet op de fiets.

• 10 Juni 2015 - 22:13

JohDi:

Nog even de tanden op elkaar. Geniet ze en nog veel fietsplezier.

• 10 Juni 2015 - 22:19

Ans Boers Bönker:

Het gaat jullie lukken zijn op de goede weg, geniet nog even van het mooie Assisi

Egbert en Ulla

Wij zijn Egbert en Ulla Bomhof en wonen in het mooie Sallandse Heino. Wij houden van fietsen en wandelen. Afgelopen jaar kregen we het idee om een fietstocht naar Rome te maken. We zijn de afgelopen maanden al druk bezig met de voorbereiding. We zijn wel wat gewend maar zo lang en ver in nieuw voor ons.

Actief sinds 14 April 2015