dag 14 Mossingen - Mengen 76 km - Reisverslag uit Mengen, Duitsland van Egbert en Ulla Bomhof - WaarBenJij.nu dag 14 Mossingen - Mengen 76 km - Reisverslag uit Mengen, Duitsland van Egbert en Ulla Bomhof - WaarBenJij.nu

dag 14 Mossingen - Mengen 76 km

Door: Egbert

Blijf op de hoogte en volg Egbert en Ulla

24 Mei 2015 | Duitsland, Mengen

Vanmorgen op tijd uit bed en ons voorbereiden voor wat ons deze dag te wachten staat. Licht ontbijtje, spullen pakken en daar gaan we weer. Na 2 km de route weer opgepakt. Daar begon ook meteen de klim van 5,5 km met stijgingen van 5 tot 8% Best wel lastig (voor ons) Daarna was het een prachtige route door de Schwaebische Alb naar Sigmarungen langs de Lauchert. Na de lange klim nog slechts een paar korte klimmetjes. In Sagmarungen hebben we in een heel mooi park met een prachtige speeltuin, aangelegd ivm de Landesgartenschau 2 jaar geleden. Hier op een mooi terras Ulla een lekkere ijskaffee en ik een koffie met een heerlijk stuk aarbeientaart. Voor vannacht hebben we een kamer gevonden in Mengen. Van Sigmarungen naar Mengen langs de Donau gefietst.
Het weer was ook vandaag weer prima. Droog, lekkere temp. windje in de rug.
Vandaag weer wifi dus vanavond druk aan het schrijven. We hopen morgen bij de Bodensee aan te komen.

• 24 Mei 2015 - 22:04

Dejo Lute:

Mooie verhalen weer. kijk er al een beetje naar uit.
    groetjes en peddel nog maar mooi een poosje verder

• 25 Mei 2015 - 17:03

Theo En Hanny Sanders:

He he, eindelijk tijd gevonden om een berichtje te sturen.
    Jullie zijn al een aardig eind op weg, echt goed
    De route van dag 14 kunnen we ons nog goed herinneren. Even klimmen en daarna afdalen naar Sigmaringen. Hier hebben wij toen overnacht en in het gezellige centrum gegeten.
    De verhalen over Kaffee met Kuchen komt ons zeer bekend voor.
    Succes met de voortzetting van jullie avontuur.

• 25 Mei 2015 - 18:54

Timo En Maike:

Oeh nu komen de klimmetjes er aan, zet 'm op! Liefs uit Heino

Egbert en Ulla

Wij zijn Egbert en Ulla Bomhof en wonen in het mooie Sallandse Heino. Wij houden van fietsen en wandelen. Afgelopen jaar kregen we het idee om een fietstocht naar Rome te maken. We zijn de afgelopen maanden al druk bezig met de voorbereiding. We zijn wel wat gewend maar zo lang en ver in nieuw voor ons.

Actief sinds 14 April 2015