dag 33 Narni Scalo - Montre Pietra Pertusse 79 km - Reisverslag uit Prima Porta, Italië van Egbert en Ulla Bomhof - WaarBenJij.nu dag 33 Narni Scalo - Montre Pietra Pertusse 79 km - Reisverslag uit Prima Porta, Italië van Egbert en Ulla Bomhof - WaarBenJij.nu

dag 33 Narni Scalo - Montre Pietra Pertusse 79 km

Door: Egbert

Blijf op de hoogte en volg Egbert en Ulla

12 Juni 2015 | Italië, Prima Porta

Vandaag staat voor ons de laatste lange etappe op het programma. En wat voor een. Het was voor ons een van de zwaarste dagen. De laatste loodjes?
Vanaf het hotel begonnen we direkt aan een klim naar Narni. Een hele mooie stadook weer gebouwd op een berg. Van hieruit weer prachtige vergezichten. Nog een kerk bezochten wat rondgekeken. Daarna maar weer verder met klimmen. Wat je hier van grotere hoogten allemaal ziet is echt indrikwekkend. Het was vandaag gelukkig niet al te warm. Bewolkt en een verkoelend windje. Op sommige gedeeltes van de route was het behoorlijk druk. Ik fiets te dicht langs een bramenstruik met als gevolg een paar dikke krabben op mijn arm. In dit gebied zijn grote vlaktes met hazelnoten bomen en natuurlijk veel olijfbomen. In een dorp even gepauzeerd en een lekkere koude cd ola gedronken aan een pleintje. Hier kwamen 5 straten op uit en iedereen rommelt maar wat aan. Leuk ook om te zien. Het valt ons op dat er in dit gebied erg veel zwaluwen rondvliegen. De laatste klimmetjes vielen ons nog behoorlijk tegen. Nadat we de laatste helling hadden beklommen gaat het in een lange afdaling naar Rome. We konden de stad van ver al zien liggen. Het laatste stuk bewaren we voor morgen.
Straks nog wat eten en dan gaan we ons opmaken voor de dag van morgen.
" De intocht in Rome"

• 12 Juni 2015 - 22:02

Theo En Hanny Sanders:

Hoi,

Gefeliciteerd, bijna ... Het laatste stukje is echt een peuleschilletje bij wat jullie al gedaan hebben! Geniet van het gevoel en we zijn heel benieuwd naar jullie verhalen.
    Groetjes,
    Theo en Hanny

• 12 Juni 2015 - 22:10

Rietje Van Der Veen :

Het laatste stukje en dan Rome knap gedaan .En dan wens ik jullie een mooie tijd in Rome ,geniet van die mooie stad

• 13 Juni 2015 - 13:06

Geesje Steg:

Inmiddels in Rome denk en wij. Petje af. Geniet volop in Rome groeten van ons.

• 13 Juni 2015 - 17:23

Lida.:

Wat een prachtige ervaringen heeft deze tocht jullie gegeven , vooral ook die toevallige ontmoetingen !
    Het behalen van het doel , de eindstreep , een heerlijk gevoel , een mooie prestatie!
    Nu afkicken en relaxen....

Egbert en Ulla

Wij zijn Egbert en Ulla Bomhof en wonen in het mooie Sallandse Heino. Wij houden van fietsen en wandelen. Afgelopen jaar kregen we het idee om een fietstocht naar Rome te maken. We zijn de afgelopen maanden al druk bezig met de voorbereiding. We zijn wel wat gewend maar zo lang en ver in nieuw voor ons.

Actief sinds 14 April 2015