dag 30 Pennabilli - Citta di Castello 75 km - Reisverslag uit Città di Castello, Italië van Egbert en Ulla Bomhof - WaarBenJij.nu dag 30 Pennabilli - Citta di Castello 75 km - Reisverslag uit Città di Castello, Italië van Egbert en Ulla Bomhof - WaarBenJij.nu

dag 30 Pennabilli - Citta di Castello 75 km

Door: Egbert

Blijf op de hoogte en volg Egbert en Ulla

09 Juni 2015 | Italië, Città di Castello

Vanmorgen voor hostel begrippen een goed ontbijt. Om kwart voor negen weer op pad. Om weer op de route te komen moeten we eerst 2 km afdalen. Een erg fijn begin van de dag. In Ponte Messa de route weer opgepakt. De eerste 10 km wel klimmen maar het was heel goed te doen. Daarna een lange klim naar de top met soms uitschieters van 10% stijging. Met de nodige stops en pauzes waren we om half een op de "Passo di Viamaggio" op1050 meter hoog. Op het laatste gedeelte van de klim pakten zich donkere wolken samen en begon het wat te eten en onweren. Vlak over de top een afdakje opgezocht en ons boterhammetje staand opgegeten. Het bleef wel wat rommelen maar het was gelukkig snel weer droog. Voor ons wacht nu een afdaling van 17 km. We fietsten de hele dag op een doorgaande weg met maar weinig verkeer. De omgeving was vandaag echt fantastisch. Schitterende vergezichten en prachtige natuur. We zijn nog een lekker stuk doorgefietst met af en toe een drup regen. Wel fijn dat het vandaag niet zo warm was als de dagen ervoor. In Citta de Castello aangekomen eerst naar de VVV. Ons werd een hotel aanbevolen die we niet konden vinden. Dan maar de volgende opgezocht. Snel gevonden en er was nog plaats genoeg. Toen we binnen waren begon het echt te plenzen. Kan alles lekker afkoelen. We hebben nu een hotel met ontbijt en diner!
Lekker luxe doen.
Morgen verder naar Assisi

• 09 Juni 2015 - 19:20

Natasja:

Wat heerlijk om jullie avonturen te lezen.
    Nog even en Rome is in zicht.
    Veel bewondering voor jullie.
    Ulla, nog gefeliciteerd met je verjaardag!
    Geniet nog samen van dit bijzondere avontuur!
    Heel veel liefs van jullie buurtjes van nr. 22

• 09 Juni 2015 - 22:33

Theo En Hanny Sanders:

Het schiet al lekker op en het komende stuk door de Appennijnen is schitterend. Af en toe flink afzien hoort daar bij. We lezen elke dag jullie verslag en het is net of wel zelf de reis opnieuw beleven!
    Succes verder en Rome gloort al in de verte.

• 10 Juni 2015 - 16:31

Janny En Dingeman:

Hoi Ula en Egbert,
    We hoorden zojuist van Agnes dat jullie met een monstertocht bezig zijn. Geweldig wat goed! Daar bovenop de extra prestatie om de hoogteverschillen te overwinnen tijdens deze lange rit. Maar ondanks de laatste loodjes komt de finish in zicht!
    We gaan het verdere verloop zeker volgen.
    Hel veel succes en mooi fietsweer op jullie pad gewenst vanaf de Rozeboom.
    Janny en Dingeman.

Egbert en Ulla

Wij zijn Egbert en Ulla Bomhof en wonen in het mooie Sallandse Heino. Wij houden van fietsen en wandelen. Afgelopen jaar kregen we het idee om een fietstocht naar Rome te maken. We zijn de afgelopen maanden al druk bezig met de voorbereiding. We zijn wel wat gewend maar zo lang en ver in nieuw voor ons.

Actief sinds 14 April 2015