dag 26 Ferrara - Ravenna 96 km. - Reisverslag uit Ravenna, Italië van Egbert en Ulla Bomhof - WaarBenJij.nu dag 26 Ferrara - Ravenna 96 km. - Reisverslag uit Ravenna, Italië van Egbert en Ulla Bomhof - WaarBenJij.nu

dag 26 Ferrara - Ravenna 96 km.

Door: Egbert

Blijf op de hoogte en volg Egbert en Ulla

05 Juni 2015 | Italië, Ravenna

Vanmorgen troffen we in de jeugdherberg 2 mannen uit Gent die ook op weg zijn naar rome. Het is makkelijk pakken als je de fiets op een ruime kamer hebt staan. Om half negen zijn we al weer vertrokken na een zeer simpel ontbijt. Plakjes stokbrood en jam en een kop automatenkoffie.Er was een grote markt in de stad maar met de fiets kom je er snel doorheen. De route vandaag was weer hetzelfde als de afgelopen 2 dagen. Vlak, weids, droog en zeer warm. Gelukkig nog wel een windje tegenwat alles nog enigzins draaglijk maakt. Rond de middag toen we een broodje zaten te eten kwam er een bepakte fietser voorbij. Gegroet in het nederlands en hij keerde meteen om. Het bleek dat hij uit Almelo kwam en in zijn eentje op weg is naar Rome. Konden we ook even gezellig plat praoten!
Bij deze temperatuur zijn we snel door onze drinkvoorraad heen. Bij een van de weinige huizen stond een oudere man in de tuin. Gestopt en gevraagd of we water konden krijgen. Hij kwam weer naar buiten met een grote fles koud mineraalwater. Nog een tijdje met de man zitten praten. HIj kon gelukkig een beetje duits. Weer verder naar Ravenna en op zoek naar de jeugdherberg. Bleek dat we gescheiden op slaapzalen moesten slapen. Niet gedaan dus. Dan maar op zoek naar de VVV. In een B&B was gelukkig nog wel ruimte.
Al met al weer een lange en warme fietsdag.
Morgen staat er een korte etappe op het programma en zondag een rustdag in de buurt van Rimini.

• 05 Juni 2015 - 22:30

Jan Boxum:

prachtig, jullie ervaringen: ik volg jullie met groot genoegen.
    Succes verder en plezier!

• 05 Juni 2015 - 22:32

Ans Boers Bönker:

Jullie schieten al aardig op, hier ook errrrug warm, vanavond werd de avondvierdaagse afgelast door het naderende onweer, we waren net thuis en toen barste het los, sneu voor Eva en Lukas, fietse weer morgen en zondag een heel gezellige (rust) (verjaar)dag in Italie! wij hebben morgen een competitiedag van de rolstoelhockey in Utrecht!

• 05 Juni 2015 - 22:46

Dejolute@planet.nl:

Bijzonder die ontmoetingen. Wat zijn er dan veel mensen onderweg. en ook zo behulpzaam. we voelen hier even mee met de hitte, nou ja 1 dag dan.
    Tuurlijk zondag een rustdag, iets te vieren ?

• 06 Juni 2015 - 11:01

Betty En Wim:

Arrivideci Egul (=Egbert /Ulla) !! Nog even flink doortrappen, en doe dan de (geweldige) paus Franciscus de groeten van ons !!!!!

Egbert en Ulla

Wij zijn Egbert en Ulla Bomhof en wonen in het mooie Sallandse Heino. Wij houden van fietsen en wandelen. Afgelopen jaar kregen we het idee om een fietstocht naar Rome te maken. We zijn de afgelopen maanden al druk bezig met de voorbereiding. We zijn wel wat gewend maar zo lang en ver in nieuw voor ons.

Actief sinds 14 April 2015