dag 19 St. Valentin - Merano 77 km - Reisverslag uit Meran, Italië van Egbert en Ulla Bomhof - WaarBenJij.nu dag 19 St. Valentin - Merano 77 km - Reisverslag uit Meran, Italië van Egbert en Ulla Bomhof - WaarBenJij.nu

dag 19 St. Valentin - Merano 77 km

Door: Egbert

Blijf op de hoogte en volg Egbert en Ulla

29 Mei 2015 | Italië, Meran

Vanmorgen bij het opstaan scheen de zon al weer vol op de bergtoppen om ons heen. Vanuit onze slaapkamer een prachtig uitzicht. Samen met onze gastvrouw ontbeten en nog een hele tijd gezellig zitten kletsen. Om half tien weer op de fiets. De eerste 20 km gingen soms echt stijl naar beneden. We kwamen door mooie bergdorpjes met heel nauwe straatjes. Daarna werd het dal wat breder en de eerste boomgaarden dienden zich aan. Vanaf het begin fietsen we langs het riviertje de Etsch op een prachtig fietspad tot Merano aan toe. Het was de hele route behoorlijk druk met fietsers. Bij vertrek was het ondanks de zon nog behoorlijk koud op 1520 m. hoogteq. Naarmate we dichter bij Merano kwamen werd het steeds warmer maar begon er ook een sterke tegenwind op de steken. Ook nog even geschuild voor een klein buitje. Voor Merano hadden we nog een heerlijke afdaling tot in de stad. Toen we stonden te kijken waar we heen moesten werden we aangesproken door 2 dames. Zij verwezen ons naar de en youth hostel direkt om de hoek. Prima geregeld.
Opnieuw een heerlijke fietsdag met mooi weer en een prachtige omgeving!

• 29 Mei 2015 - 21:33

Henk En Marietje:

Hoi Ulla en Egbert
    Vandaag 2 weken op de fiets.petje af
    Ga zo door. Groetjes.

• 30 Mei 2015 - 14:53

Monique En Jan:

Dag Ulla en Egbert,

Geweldig!! In twee weken per fiets Italië bereikt. Gezien de foto's hebben jullie de afgelopen dagen in een prachtig mooi gebied gefietst. Als wij dat zien, willen we zo de koffers pakken en jullie achterna rezen. Helaas, nog even geduld hebben.
    Waarschijnlijk is het echte klimmen nu gebeurd en laten jullie de besneeuwde toppen achter je. Wij wensen jullie veel succes toe voor de laatste kilometers richting Rome.

Groeten van Monique en Jan.

Egbert en Ulla

Wij zijn Egbert en Ulla Bomhof en wonen in het mooie Sallandse Heino. Wij houden van fietsen en wandelen. Afgelopen jaar kregen we het idee om een fietstocht naar Rome te maken. We zijn de afgelopen maanden al druk bezig met de voorbereiding. We zijn wel wat gewend maar zo lang en ver in nieuw voor ons.

Actief sinds 14 April 2015