dag 15 Mengen - Kressbronn 85 km - Reisverslag uit Kressbronn am Bodensee, Duitsland van Egbert en Ulla Bomhof - WaarBenJij.nu dag 15 Mengen - Kressbronn 85 km - Reisverslag uit Kressbronn am Bodensee, Duitsland van Egbert en Ulla Bomhof - WaarBenJij.nu

dag 15 Mengen - Kressbronn 85 km

Door: Egbert

Blijf op de hoogte en volg Egbert en Ulla

25 Mei 2015 | Duitsland, Kressbronn am Bodensee

Vandaag de laatste volle etappe van deel 1 van onze reis. Tijdens het ontbijt vanmorgen een leuk gesprek gehad met een Duits stel die zich een dag eerder pas hadden leren kennen. Goed gemutst zijn we weer vertrokken richting de Bodensee.De omgeving was weer indrukwekkend. Zeker op de fiets beleef je alles nog veel intensiever. Heel bijzonder was het Deggenhausertal van Echtbeck naar Obersigingen. De eerste 50 ging het lekker op en neer. Na een paar stevige klimmetjes opeens een prachtig uitzicht op de Alpen en de Bodensee. Vanaf hier veranderd ook het landschap ineens. Heel veel fruitboomgaarde, hopplantages en veel tuinbouw. Vanaf hier is het langzaan afdalen nzar de Bodensee. In Langenargen was het door een festival o.i.d. erg druk. Er stak vrij plotseling een heel harde wind op en de lucht werd behoorlijk drijgens. Iedereen zocht een goed heenkomen. We hebben 5 km verderop in Kressbronn een prima kamer gevonden. Nog maar net binnen toen begon het te regenen.
Het weer vandaag: perfect fietsweer maar wel jasje aan jasje uit.

• 25 Mei 2015 - 22:30

Rietje Van Der Veen :

Weer genoten van verslag en foto 's

• 26 Mei 2015 - 07:08

Leendert En Hermien:

Jullie zitten ons echt op de hielen, Egbert en Ulla! Wij zijn gisteren in Bregenz aangekomen. Wij nemen vandaag een rustdag en dat is maar goed ook. Het plensde vanmorgen om zes uur en het blijft nog wat regenen. Echt Tirol! Morgen en overmorgen wordt het weer beter!

• 26 Mei 2015 - 09:54

Natasja Merlijn:

Wat heerlijk om jullie verhalen / avonturen te lezen!
    Al ruim twee weken onderweg en de Alpen inmiddels in zicht!
    Geniet nog van jullie avontuur en dan lezen wij ze mee!
    Heel veel liefs van Raymond, Natasja, Lynn en Norah

• 26 Mei 2015 - 13:12

Dineke En Jan:

Wij genieten elke keer weer van jullie avontuur.

• 26 Mei 2015 - 16:52

Mieke:

Wat gaan jullie goed. Wat hebben jullie ook een mooie reis.
    Bijzondere gesprekken beleef je onderweg.
    Dat is het mooie in op deze manier onder weg te zijn.
    Er volgt elke dag el iets nieuws of speciaals.
    Succes verder

• 26 Mei 2015 - 17:14

Willy En Agnes:

Hallo Globetrotters,
    Bregenz in zicht of waarschijnlijk al voorbij deel 1 zit er al op. Nog maar 1200 km. en jullie zijn in Rome.
    We blijven jullie volgen ook in de Alpen en zijn benieuwd naar de verslagen.
    Veel sterkte en doorzettingsvermogen in de beklimmingen en geniet van de afdalingen.
    Willy en Agnes net terug uit Daun (Eifel)

• 26 Mei 2015 - 18:44

Gudrun Und Ansgar:

Weiterhin eine gute Reise wünschen Euch Norbert, Gudrun und Ansgar.
    Super Leistung!!!

• 27 Mei 2015 - 12:26

Wilma Zielman:

hallo ursula,
    Langs deze weg wil ik je vragen even de koppels te bellen Jannie kon je niet bereiken.ik doe je morgen wel weer een berichtje groetjes wilma